hellofresh-app

Eigenlijk is dit nauwelijks nieuws te noemen. Dit heb je immers al in een ander artikel op deze site kunnen lezen. Een onderzoek, uitgevoerd door het Retail Intelligence Lab, bevestigd dat aanbieder HelloFresh inderdaad de grootste speler is op de Nederlandse markt van maaltijdboxen. Zo hebben zij onderzoek gedaan naar het marktaandeel van de verschillende aanbieders van maaltijdboxen. HelloFresh heeft, zo blijkt uit dit onderzoek, maar liefst een marktaandeel van 70%. Een knappe prestatie, want zij zijn nou niet bepaald de enige aanbieder in deze gewilde markt.

Overige aanbieders

Hellofresh appNatuurlijk laat het rapport de overige aanbieders niet buiten beschouwing. Het gat met de nummer 2, de Allerhande box, is enorm te noemen. De maaltijdbox van aanbieder Albert Heijn heeft met een marktaandeel van 14% toch ook een puike prestatie neergezet. Zolang bestaat de Allerhande box immers nog niet. Uiteraard heeft de Allerhande box veel profijt van de kracht, uitstraling en bekendheid van het AH concern.

Het marktaandeel van aanbieder Marley Spoon valt eerlijk gezegd wat tegen met slechts 3%. Zeker als je dit percentage wegzet tegen alle tijd, moeite en geld die deze aanbieder de afgelopen tijd heeft gestoken in het zich nadrukkelijker willen profileren op de Nederlandse en Amerikaanse markt. De kort geleden geïnvesteerde bedragen zijn voornamelijk gebruikt om zich te versterken op de Amerikaanse markt. Daarnaast is er sinds kort de Marley Spoon App. De recensies over deze app zijn erg goed en voorziet duidelijk in een behoefte. Als laatste punt heeft Marley Spoon ook plannen om te komen met een zogenaamde fruitbox.

Op dit moment wordt er in ons land ruim 225 miljoen euro uitgegeven aan maaltijdboxen. Als je vervolgens weet dat er veel mensen zijn die na een jaar weer van de maaltijdbox van HelloFresh af willen, dan valt er voor de verschillende aanbieders nog wel het nodige te halen.

Overige opvallende zaken

Een aantal leuke weetjes uit het rapport zijn:

  • HelloFresh heeft verreweg het grootste aanbod . Dit werkt zeker mee aan het verkrijgen van een groot marktaandeel. Toch mag je de efficiënt werkende marketingmachine van deze aanbieder de meeste credits geven voor het hoge marktaandeel.
  • Marley Spoon is de aanbieder voor wie de meeste mensen geld over hebben als zij een maaltijdbox zouden gaan bestellen. Dit heeft alles te maken met de werkwijze van deze aanbieder. Daarnaast vinden mensen het toch ook prettig als zij wekelijks zelf hun maaltijden uit kunnen kiezen.
  • Niet iedereen is financieel draagkrachtig genoeg om het concept maaltijdbox te kunnen gebruiken. Wellicht dat de verschillende aanbieders iets met deze wijsheid kunnen.
Dit bericht was geplaatst in de categorie(en): Hellofresh.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *