Hellofresh opzeggen

HelloFresh is verreweg de grootste aanbieder van maaltijdboxen in ons land. Het biedt een mooi concept, maar de wijze waarop HelloFresh zijn maaltijdboxen onder de aandacht brengt verdient niet altijd de schoonheidsprijs. Hierover zijn behoorlijk wat klachten binnen gekomen. Er zijn ook klachten binnengekomen over het opzeggen van het abonnement, want het blijkt dat HelloFresh niet zo goed is in afscheid nemen. De AFM heeft HelloFresh onder andere op de vingers getikt over het feit dat klanten die hebben opgezegd nog lang telefonisch worden gestalkt door deze aanbieder van maaltijdboxen.

Toezichthouder, de AFM, heeft dit probleem onderkend en heeft ingegrepen. Zo wordt HelloFresh gedwongen om de kleine lettertjes in het contract aan te passen en het opzeggen van een abonnement makkelijker en inzichtelijker te maken. Daarnaast moet HelloFresh haar klanten duidelijk maken dat zij een bedenktijd hebben van 14 dagen. Binnen deze 14 dagen kun je namelijk zonder opgaaf van reden afzien van jouw abonnement. HelloFresh is van mening dat de wettelijke bedenktijd voor hen niet geldt, omdat zij verse producten aanbiedt. De Autoriteit Financiële Markt heeft gelukkig anders geoordeeld.

HelloFresh laat in een reactie weten het vervelend te vinden dat er zoveel klachten zijn over het bedrijf. De klachten zullen serieus worden opgepakt waarbij oprechte interesse in de klant en de beleving van de klant rondom de dienstverlening van HelloFresh speerpunt zullen zijn.

 

 

Dit bericht was geplaatst in de categorie(en): Hellofresh.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *