Hellofresh opzeggen

HelloFresh is verreweg de grootste aanbieder van maaltijdboxen in ons land. Het biedt een mooi concept, maar de wijze waarop HelloFresh zijn maaltijdboxen onder de aandacht brengt verdient niet altijd de schoonheidsprijs. Hierover zijn behoorlijk wat klachten binnen gekomen. Er zijn ook klachten binnengekomen over het opzeggen van het abonnement, want het blijkt dat HelloFresh niet zo goed is in afscheid nemen. De AFM heeft HelloFresh onder andere op de vingers getikt over het feit dat klanten die hebben opgezegd nog lang telefonisch worden gestalkt door deze aanbieder van maaltijdboxen.

Toezichthouder, de AFM, heeft dit probleem onderkend en heeft ingegrepen. Zo wordt HelloFresh gedwongen om de kleine lettertjes in het contract aan te passen en het opzeggen van een abonnement makkelijker en inzichtelijker te maken. Daarnaast moet HelloFresh haar klanten duidelijk maken dat zij een bedenktijd hebben van 14 dagen. Binnen deze 14 dagen kun je namelijk zonder opgaaf van reden afzien van jouw abonnement. HelloFresh is van mening dat de wettelijke bedenktijd voor hen niet geldt, omdat zij verse producten aanbiedt. De Autoriteit Financiële Markt heeft gelukkig anders geoordeeld.

HelloFresh laat in een reactie weten het vervelend te vinden dat er zoveel klachten zijn over het bedrijf. De klachten zullen serieus worden opgepakt waarbij oprechte interesse in de klant en de beleving van de klant rondom de dienstverlening van HelloFresh speerpunt zullen zijn.

 

 

Dit bericht was geplaatst in de categorie(en): Hellofresh.

One thought on “Uw maaltijdbox is nu makkelijker opzegbaar

  1. Ik heb een aantal weken geleden een proefpakket besteld bij Hello Fresh. Gewoon uit nieuwsgierigheid proberen. Ik dacht een keer proberen en dat laten we het daarbij. Wat schets mijn verbazing – ik blijk een abonnement te hebben afgesloten. ‘Had ik maar de kleine lettertjes moeten lezen! was hun reactie.
    Oké dus ik zat aan nog een box vast, maar ik verbleef in het buitenland. Hadden ze geen boodschap aan! Af laten leveren bij de buren dan maar!. Intussen heb ik mijn ‘abonnement’ opgezegd en wat schetst mijn verbazing nu weer, dat ik wéér een pakket moet afnemen! Van dit soort praktijken ben ik niet gediend. Ik heb intussen de incasso ingetrokken en aangegeven dat ik géen box meer wenst te ontvangen. Ik vind de benadering van Hello Fresh absoluut niet vriendelijk. Je wordt beantwoord met ‘had je maar de algemene voorwaarden’ moeten lezen. Wie leest die tegenwoordig!
    Mijn advies is goed opletten als je een proefbox besteld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *