Hellofresh ervaringen

HelloFresh box inhoudJe kan tegenwoordig niet om het concept maaltijdbox heen. De populariteit van deze foodboxen groeit gestaag en sneller dan menigeen had gedacht. Onderzoeksbureau Multiscope heeft onderzoek gedaan naar deze populariteit en weet te melden dat maar liefst 10% van de bevolking al heeft kennisgemaakt met de maaltijdbox door deze ook daadwerkelijk te hebben besteld. Ruim een vijfde deel van “ons” heeft zeker belangstelling getoond voor maaltijdboxen, maar is nog nooit tot het bestellen hiervan overgegaan. Deze belangstelling richt zich voornamelijk op de verscheidenheid van recepten. Een tweede belangrijke aspect, als we het hebben over deze belangstelling, is het gevarieerd eten dat je doet als je gebruik maakt van een maaltijdbox.

Het uitgevoerde onderzoek leert ons verder dat van de groep mensen die al eens kennis heeft gemaakt met een maaltijdbox ruim 30% deze ook blijft bestellen. De verwachting, die mede op deze cijfer is gebaseerd, is dan ook dat de groei er nog lang niet uit is. Daarnaast is het uiteraard een relatief nieuwe markt.

Het onderzoek kent een aantal leuke “weetjes”:

  • De meest populaire box is die voor 1-2 personen voor 2-3 dagen
  • Maandag is de meest favoriete bezorgdag.

Waarom zou je een maaltijdbox bestellen?

Mathijs-maaltijdbox-17Als je nog nooit een maaltijdbox hebt besteld, maar wel interesse hebt in deze foodboxen, dan vertelt het onderzoek jou meer als je weet waarom mensen deze bestellen. Deze redenen zijn:

  1. Gemak dient de mens; Je hoeft de deur niet uit voor de boodschappen. Je bespaart hiermee kostbare tijd en vaak ook de ergernis die veel mensen ervaren bij het doen van boodschappen
  2. Maaltijdboxen brengen inspiratie in jouw keuken; Bij elke bestelling ontvang je inspirerende en vernieuwende recepten. Je maakt kennis met producten die je niet of nog niet zo goed kent. Ook tref je regelmatig recepten met net even een andere “draai” aan het traditionele.
  3. Gevarieerd eten; Gezond eten is gevarieerd eten. Alle aanbieders weten hoe belangrijk gezondheid is. Zij werken allen met, zoveel als mogelijk, alleen maar verse ingrediënten en zorgen daarbij voor een prettige afwisseling in bijvoorbeeld vlees, vis en vegetarisch.

Van alle mensen met serieuze belangstelling geeft 80% aan het belangrijk te vinden dat de kwaliteit goed moet zijn. Daarnaast laat driekwart van deze groep weten dat ook prijs voor hen een grote rol speelt. Het overgrote deel van de Nederlanders zegt geen belangstelling te hebben voor maaltijdboxen omdat ze denken dat deze duur zijn. Andere nadelen volgens deze groep zijn het ontbreken van de mogelijkheid tot het zelf kiezen van producten en ingrediënten en het feit dat je zelf niet vooraf kunt controleren op de versheid en kwaliteit van de producten.

HelloFresh is het meest bekend

Verreweg de meest bekende aanbieder van maaltijdboxen in ons land is leverancier HelloFresh. Meer dan 75% van de bevolking zegt dat ze deze aanbieder kennen. Als je verder inzoomt op de klanten van de HelloFresh box, dan geven zij aan vooral de kwaliteit, versheid en de originaliteit van de boxen te waarderen. Wat zij als minder prettig ervaren is de beperkte keuzevrijheid en toch ook de prijs. Goede tweede (50% geeft aan deze te kennen) als het gaat om de bekendheid is de Allerhande box van Albert Heijn. Groot voordeel van deze box is dat je gelijktijdig met het bestellen van deze box ook je boodschappen kunt mee bestellen. Na deze twee aanbieders blijft het lang stil. De Mathijs Maaltijdbox komt op de derde plaats, gevolgd door de box van Marley Spoon en de Streekbox.

 

Dit bericht was geplaatst in de categorie(en): Maaltijdbox.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *