TOUR DE FRESH: BARBECUE MET VIS

[coupon title=”Kortingscode: €10 korting per box op je eerste twee HelloFresh Boxen” url=”/hellofresh-nl” code=”HFAUG2X10″ image=”https://www.maaltijdboxonline.nl/wp-content/uploads/2015/10/hellofresh-logo-kortingscode.png” description=”Deze code is geverifieerd – Geldig” button_popup=”GA NAAR HELLOFRESH” button=”KLIK HIER VOOR DE KORTINGSCODE”]

Bij de maand juli denk ik aan zomer, vakantie en de Tour de France. Wij hebben in de maand juli een Tour de Fresh voor jullie samengesteld, waarin wij handige tips geven voor frisse, gezonde en verrassende versnaperingen. Deze week geven we je tips voor een barbecue met vis en groente!

Bij ‘barbecue’ denken veel mensen aan vlees, stokbrood en knoflooksaus. Toch is het ook heerlijk en gezond om af en toe eens wat anders op je barbecue te leggen. Denk bijvoorbeeld aan gegrilde groente en vis!

Vis op de barbecue
Een vis kun je het beste op de barbecue bereiden met aluminiumfolie. Dit zorgt ervoor dat de vis niet aan het rooster plakt en dat er geen smaak verloren gaat.

  1. Smeer een stuk aluminiumfolie in met olie. Leg je vis in het midden.
    2.Snijd eventueel wat groente zoals knoflook, ui, rode peper of bijvoorbeeld wat verse kruiden en leg dit bovenop de vis. Vouw vervolgens het pakketje goed dicht en leg het op de barbecue. Zorg ervoor dat de opening van het aluminiumfolie aan de bovenkant zit zodat je halverwege even kan kijken of het goed gaat.
    3. Gril het pakketje aan beiden kanten ongeveer 5 – 7 minuten op het midden van de barbecue. Als de vis gaar is, haal je het pakketje van de barbecue af en maakt het voorzichtig open. Eet smakelijk!

Groente op de barbecue
Vaak eet je bij een barbecue meer vlees dan groenten. Maar wist je dat je heel goed groente op je barbecue kunt bereiden? Sommige elektrische of gas barbecues hebben hier een speciale grillplaat voor. Gebruik je een ouderwetse houtskolen barbecue? Koop dan aluminium bakjes die ze vaak bij de supermarkt verkopen. Groenten die geschikt zijn voor op de barbecue zijn bijvoorbeeld champignons, paprika, cherrytomaatjes, aubergine, rode ui en courgette. Ook leuk; maak een spies met alleen maar groente! Vergeet dan niet de spiesjes van tevoren met olie te bestrijken!

Uw maaltijdbox is nu makkelijker opzegbaar

HelloFresh is verreweg de grootste aanbieder van maaltijdboxen in ons land. Het biedt een mooi concept, maar de wijze waarop HelloFresh zijn maaltijdboxen onder de aandacht brengt verdient niet altijd de schoonheidsprijs. Hierover zijn behoorlijk wat klachten binnen gekomen. Er zijn ook klachten binnengekomen over het opzeggen van het abonnement, want het blijkt dat HelloFresh niet zo goed is in afscheid nemen. De AFM heeft HelloFresh onder andere op de vingers getikt over het feit dat klanten die hebben opgezegd nog lang telefonisch worden gestalkt door deze aanbieder van maaltijdboxen.

Toezichthouder, de AFM, heeft dit probleem onderkend en heeft ingegrepen. Zo wordt HelloFresh gedwongen om de kleine lettertjes in het contract aan te passen en het opzeggen van een abonnement makkelijker en inzichtelijker te maken. Daarnaast moet HelloFresh haar klanten duidelijk maken dat zij een bedenktijd hebben van 14 dagen. Binnen deze 14 dagen kun je namelijk zonder opgaaf van reden afzien van jouw abonnement. HelloFresh is van mening dat de wettelijke bedenktijd voor hen niet geldt, omdat zij verse producten aanbiedt. De Autoriteit Financiële Markt heeft gelukkig anders geoordeeld.

HelloFresh laat in een reactie weten het vervelend te vinden dat er zoveel klachten zijn over het bedrijf. De klachten zullen serieus worden opgepakt waarbij oprechte interesse in de klant en de beleving van de klant rondom de dienstverlening van HelloFresh speerpunt zullen zijn.

 

 

AH Zakelijk

AH voor het bedrijfsleven

AH ZakelijkSteeds meer mensen maken gebruik van de mogelijkheid om online de dagelijkse boodschappen te bestellen en deze thuis te laten bezorgen. Bedrijven en ondernemingen maken hier al langer gebruik van voor bijvoorbeeld de kantine en de receptie. Vaak gebruiken zij hiervoor een horeca foodservice of bezorgdienst. Uit gewoonte zo geboren en waarom zou je dit dan veranderen? Nou, vanwege het simpele feit dat je dit ook via de AH bezorgservice kunt regelen. Niet alleen is deze dienst van Albert Heijn voordelig, maar ook maak je gebruik van de korting, acties en wat al niet meer zij die je in de fysieke winkels van AH krijgt.

Hoe werkt AH Zakelijk?

Er is nauwelijks verschil tussen particulier en zakelijk online boodschappen bestellen. Je bestelt via AH.nl en hebt hier de keuze uit het volledige AH assortiment, inclusief alle versgroepen. Voor de bedrijfsborrel of receptie kun je ook artikelen uit het assortiment van Gall & Gall bestellen. Zoals al gezegd gelden de AH bonusacties en de spaaracties ook voor het bedrijf of onderneming en ook wordt er geen onderscheid gemaakt in prijzen. Het verschil tussen beide is dan bedrijven of ondernemingen niet bij aflevering van de boodschappen direct hoeven te betalen. Zij kunnen op rekening kopen. Verder bepalen bedrijven en ondernemingen zelf het bezorgmoment en AH doet er dan vervolgens alles aan om tijdig te leveren.

Bezorgt AH bij elk bedrijf?

Zakelijk albert HeijnJazeker! Albert Heijn maakt geen onderscheid tussen het midden -en kleinbedrijf. Sterker nog, ook bij de echt grote bedrijven of ondernemingen komt AH graag met zijn bezorgservice. Deze dienst is ideaal voor bijvoorbeeld kinderdagverblijven en zorginstellingen. Dit vanwege de dagelijks verse producten die zij nodig hebben. Maar ook als bedrijven hun medewerkers dagelijks een verse lunch willen voorschotelen is deze dienst een ideale optie om te lichten.

Het werd hierboven al even aangetipt, maar zeker voor de bedrijfslunch is AH zakelijk de oplossing. Je ziet dat er nog veel bedrijven zijn die het verzorgen van de dagelijkse lunch zelf regelen. Kostbare tijd gaat hiermee verloren. Tijd die het bedrijf effectiever kan gebruiken dan voor het regelen van een lunch. AH Zakelijk neemt bedrijven tijd uit handen. Het bestelproces voltrekt zich volledig online en is in korte tijd afgerond. De bestelling wordt tijdig afgeleverd en medewerkers kunnen vervolgens zo aanschuiven aan tafels gevuld met verse broodjes, verse melk en vruchtensappen enzovoort. Bijkomend voordeel is dat medewerkers het bedrijf niet meer verlaten in de pauze en in geval van nood inzetbaar of oproepbaar zijn. Ook is iedereen weer tijdig terug op de werkplek, omdat niemand nog bij slager, groenteboer of supermarkt staat te wachten om zijn lunch bij elkaar te scharrelen.

Het is bij veel bedrijven een echte traditie geworden, het inluiden van het weekend door met z’n allen wat te drinken onder het genot van een klein hapje. Meestal vanaf een uur of drie loopt de productiviteit terug en is er even tijd en aandacht voor elkaar. Hier hoort een hapje en een drankje bij. Dit drankje bestel je ook gewoon via AH Zakelijk, maar dan via het assortiment van Gall& Gall. Voor de versnaperingen als een chippie, een nootje, kaas, worst en een frituurtje maak je gewoon een keuze uit het assortiment van Albert Heijn.

Gemak, ook voor de boekhouding

Niet alleen voor de afdeling facilitair is AH Zakelijk een welkome partner. Ook de boekhouding is blij met de mogelijkheden die AH Zakelijk biedt. We hebben het hier dan over het kopen op rekening. Geen gedoe meer met bonnetjes na elke aflevering van een bestelling. Nee, gewoon eens per maand een factuur. Het is erg eenvoudig om gebruik te maken van het zakelijke AH. Een account aanmaken, gegevens invullen en je kunt de eerste bestelling de deur uit doen.

Maaltijdbox zakelijk

Als je zakelijk je boodschappen kunt bestellen, dan kun je natuurlijk ook de Allerhande box bestellen. Er zijn veel bedrijven waarbij er ’s avonds slechts een paar mensen achterblijven. Hetzij voor de telefonische bereikbaarheid, hetzij voor storingsdienst. Deze mensen willen ’s avonds ook graag een goede en gezonde maaltijd nuttigen. Hier komt dan ook de Allerhande box om de hoek kijken. Je bestelt deze eenvoudig met de overige boodschappen mee, voor het betreffende aantal mensen. De maaltijden uit deze maaltijdbox zijn gezond, lekker en staan binnen een half uurtje op tafel. Wij zeggen: DOEN!!

 

Hellofresh verreweg de grootste

Eigenlijk is dit nauwelijks nieuws te noemen. Dit heb je immers al in een ander artikel op deze site kunnen lezen. Een onderzoek, uitgevoerd door het Retail Intelligence Lab, bevestigd dat aanbieder HelloFresh inderdaad de grootste speler is op de Nederlandse markt van maaltijdboxen. Zo hebben zij onderzoek gedaan naar het marktaandeel van de verschillende aanbieders van maaltijdboxen. HelloFresh heeft, zo blijkt uit dit onderzoek, maar liefst een marktaandeel van 70%. Een knappe prestatie, want zij zijn nou niet bepaald de enige aanbieder in deze gewilde markt.

Overige aanbieders

Hellofresh appNatuurlijk laat het rapport de overige aanbieders niet buiten beschouwing. Het gat met de nummer 2, de Allerhande box, is enorm te noemen. De maaltijdbox van aanbieder Albert Heijn heeft met een marktaandeel van 14% toch ook een puike prestatie neergezet. Zolang bestaat de Allerhande box immers nog niet. Uiteraard heeft de Allerhande box veel profijt van de kracht, uitstraling en bekendheid van het AH concern.

Het marktaandeel van aanbieder Marley Spoon valt eerlijk gezegd wat tegen met slechts 3%. Zeker als je dit percentage wegzet tegen alle tijd, moeite en geld die deze aanbieder de afgelopen tijd heeft gestoken in het zich nadrukkelijker willen profileren op de Nederlandse en Amerikaanse markt. De kort geleden geïnvesteerde bedragen zijn voornamelijk gebruikt om zich te versterken op de Amerikaanse markt. Daarnaast is er sinds kort de Marley Spoon App. De recensies over deze app zijn erg goed en voorziet duidelijk in een behoefte. Als laatste punt heeft Marley Spoon ook plannen om te komen met een zogenaamde fruitbox.

Op dit moment wordt er in ons land ruim 225 miljoen euro uitgegeven aan maaltijdboxen. Als je vervolgens weet dat er veel mensen zijn die na een jaar weer van de maaltijdbox van HelloFresh af willen, dan valt er voor de verschillende aanbieders nog wel het nodige te halen.

Overige opvallende zaken

Een aantal leuke weetjes uit het rapport zijn:

  • HelloFresh heeft verreweg het grootste aanbod . Dit werkt zeker mee aan het verkrijgen van een groot marktaandeel. Toch mag je de efficiënt werkende marketingmachine van deze aanbieder de meeste credits geven voor het hoge marktaandeel.
  • Marley Spoon is de aanbieder voor wie de meeste mensen geld over hebben als zij een maaltijdbox zouden gaan bestellen. Dit heeft alles te maken met de werkwijze van deze aanbieder. Daarnaast vinden mensen het toch ook prettig als zij wekelijks zelf hun maaltijden uit kunnen kiezen.
  • Niet iedereen is financieel draagkrachtig genoeg om het concept maaltijdbox te kunnen gebruiken. Wellicht dat de verschillende aanbieders iets met deze wijsheid kunnen.

Prijsverschil kleiner dan werd aangenomen

Zoals je eerder hebt kunnen lezen op deze site heeft het vakblad Distrifood het prijsverschil onderzocht tussen de Allerhande box en het “los” kopen van de artikelen en ingrediënten bij Albert Heyn. Dit onderzoek leerde dat het prijsverschil groot was, meer dan tien euro zelfs. Wij hebben altijd al onze twijfels gehad bij de uitkomst van dit onderzoek. Vandaar dat we zelf de proef op de som genomen hebben. We hebben een Allerhande box bestelt en vervolgens zijn we naar een AH-vestiging gegaan en hebben daar precies dezelfde artikelen gekocht die in onze Allerhande box zaten. Ons vermoeden bleek te kloppen. Toegegeven, we waren duurder uit, maar het prijsverschil bedroeg slechts €4,87.

Een nieuwe poging

Inmiddels heeft Distrifood het eerder gedane onderzoek nog eens uitgevoerd. Opvallend is dat ook zij nu tot een veel lager prijsverschil zijn gekomen in vergelijking met het eerste door hen uitgevoerde onderzoek. Het laatste onderzoek had slechts €5,- prijsverschil als uitkomst.

Dit werd door Distrifood als groot nieuws gebracht. Dit moet je echter wel in het juiste perspectief plaatsen. Immers, de kans is meer dan aannemelijk dat het vakblad in zijn eerste onderzoek een aantal fouten heeft gemaakt. Verder is het niet erg waarschijnlijk dat AH de prijzen van artikelen heeft aangepast om zo het prijsverschil met de Allerhande box te verkleinen, zoals Distrifood suggereert.

Er is niets veranderd

We durven met een gerust hart te stellen dat het prijsverschil tussen “los” kopen en het bestellen van de Allerhande box altijd even groot is geweest wanneer we de prijzen bekijken op AH online. Wat opvallend is aan het laatste onderzoek van Distrifood is dat zij nu wel rekening hebben gehouden met een aantal belangrijke zaken, waar zij dit in het eerste onderzoek hebben nagelaten. Eén van deze zaken is het feit dat ze er nu rekening mee hebben gehouden dat de inhoud van de artikelen en producten in de AH-winkels lang niet altijd dezelfde inhoud bieden als hoe deze worden geleverd in de AH box. In de fysieke winkels kan het dus zijn dat je meer moet betalen voor een artikel, maar dan heb je dus ook meer van dat artikel. Dit dien je uiteraard wel mee te wegen en door te rekenen in je onderzoek!

Conclusie

Ja, het klopt, je bent met de Allerhande box wat duurder uit. Het prijsverschil is echter relatief klein. Zeker als je dit afweegt tegen de vele voordelen die het bestellen van een maaltijdbox met zich meebrengen. Zeker als je, zoals dit bij AH mogelijk is, jouw wekelijkse boodschappen mee bestelt valt het prijsverschil vrijwel in het niet. Daarnaast mag je van een toonaangevend vakblad als Distrifood toch is, dat zij komen met een gedegen onderzoek naar prijzen. Wij kijken al reikhalzend uit naar een volgend onderzoek en houden je via deze site hier natuurlijk van op de hoogte.

Nederland omarmt de maaltijdbox

HelloFresh box inhoudJe kan tegenwoordig niet om het concept maaltijdbox heen. De populariteit van deze foodboxen groeit gestaag en sneller dan menigeen had gedacht. Onderzoeksbureau Multiscope heeft onderzoek gedaan naar deze populariteit en weet te melden dat maar liefst 10% van de bevolking al heeft kennisgemaakt met de maaltijdbox door deze ook daadwerkelijk te hebben besteld. Ruim een vijfde deel van “ons” heeft zeker belangstelling getoond voor maaltijdboxen, maar is nog nooit tot het bestellen hiervan overgegaan. Deze belangstelling richt zich voornamelijk op de verscheidenheid van recepten. Een tweede belangrijke aspect, als we het hebben over deze belangstelling, is het gevarieerd eten dat je doet als je gebruik maakt van een maaltijdbox.

Het uitgevoerde onderzoek leert ons verder dat van de groep mensen die al eens kennis heeft gemaakt met een maaltijdbox ruim 30% deze ook blijft bestellen. De verwachting, die mede op deze cijfer is gebaseerd, is dan ook dat de groei er nog lang niet uit is. Daarnaast is het uiteraard een relatief nieuwe markt.

Het onderzoek kent een aantal leuke “weetjes”:

  • De meest populaire box is die voor 1-2 personen voor 2-3 dagen
  • Maandag is de meest favoriete bezorgdag.

Waarom zou je een maaltijdbox bestellen?

Mathijs-maaltijdbox-17Als je nog nooit een maaltijdbox hebt besteld, maar wel interesse hebt in deze foodboxen, dan vertelt het onderzoek jou meer als je weet waarom mensen deze bestellen. Deze redenen zijn:

  1. Gemak dient de mens; Je hoeft de deur niet uit voor de boodschappen. Je bespaart hiermee kostbare tijd en vaak ook de ergernis die veel mensen ervaren bij het doen van boodschappen
  2. Maaltijdboxen brengen inspiratie in jouw keuken; Bij elke bestelling ontvang je inspirerende en vernieuwende recepten. Je maakt kennis met producten die je niet of nog niet zo goed kent. Ook tref je regelmatig recepten met net even een andere “draai” aan het traditionele.
  3. Gevarieerd eten; Gezond eten is gevarieerd eten. Alle aanbieders weten hoe belangrijk gezondheid is. Zij werken allen met, zoveel als mogelijk, alleen maar verse ingrediënten en zorgen daarbij voor een prettige afwisseling in bijvoorbeeld vlees, vis en vegetarisch.

Van alle mensen met serieuze belangstelling geeft 80% aan het belangrijk te vinden dat de kwaliteit goed moet zijn. Daarnaast laat driekwart van deze groep weten dat ook prijs voor hen een grote rol speelt. Het overgrote deel van de Nederlanders zegt geen belangstelling te hebben voor maaltijdboxen omdat ze denken dat deze duur zijn. Andere nadelen volgens deze groep zijn het ontbreken van de mogelijkheid tot het zelf kiezen van producten en ingrediënten en het feit dat je zelf niet vooraf kunt controleren op de versheid en kwaliteit van de producten.

HelloFresh is het meest bekend

Verreweg de meest bekende aanbieder van maaltijdboxen in ons land is leverancier HelloFresh. Meer dan 75% van de bevolking zegt dat ze deze aanbieder kennen. Als je verder inzoomt op de klanten van de HelloFresh box, dan geven zij aan vooral de kwaliteit, versheid en de originaliteit van de boxen te waarderen. Wat zij als minder prettig ervaren is de beperkte keuzevrijheid en toch ook de prijs. Goede tweede (50% geeft aan deze te kennen) als het gaat om de bekendheid is de Allerhande box van Albert Heijn. Groot voordeel van deze box is dat je gelijktijdig met het bestellen van deze box ook je boodschappen kunt mee bestellen. Na deze twee aanbieders blijft het lang stil. De Mathijs Maaltijdbox komt op de derde plaats, gevolgd door de box van Marley Spoon en de Streekbox.

 

Bestel je de Allerhande box?

Allerhande-box_728x90Tsja, wat te doen als je twijfelt tussen het bestellen van de Allerhande box, de maaltijdbox van Albert Heijn, of het zelf doen van je boodschappen. Het zal je niet vreemd in de oren klinken als je hoort dat het zelf doen van de boodschappen die in de Allerhande box zitten voordeliger is dan het bestellen van deze maaltijdbox. Onderzoek door vakblad Distrifood leert dat het zelf kopen voordeliger is ten opzichte van de maaltijdbox van deze Zaanse grootgrutter.

allerhande box logoHet is geen hogere wiskunde om dit verschil in prijs uit te leggen. Ja, de Allerhande box kost je wat meer, maar verlies daarbij de voordelen van deze foodbox niet uit het oog. Een Allerhande box biedt je inspiratie en variatie in de dagelijkse maaltijden. Dit gebeurt doordat er heerlijke recepten worden meegeleverd, die stuk voor stuk gezond en verantwoord te noemen zijn. Voeg hierbij de gratis bezorging (op een door jouw zelf gekozen bezorgmoment) en het feit dat je geen restjes weg hoeft te gooien en het beeld wordt al gauw anders. Een ander voordeel dat we je zeker niet willen onthouden is dat er in een maaltijdbox van Albert Heijn is dat er regelmatig producten in te vinden zijn die je in de fysieke winkels van deze kruidenier niet kunt kopen.

inhoud allerhande boxTe duur, duur of toch voordelig?

Als je de prijs van de Allerhande box vergelijkt met andere maaltijdboxen, dan kun je niet anders concluderen dan dat het een zeer voordelige box is. Dit geldt voor zowel de 2-persoons als de 4-persoons maaltijdbox. Een prijsvergelijk tussen zelf de ingrediënten kopen of deze box bestellen is eigenlijk een heel oneerlijke vergelijking. Een aantal voordelen van de Allerhande box zijn eerder in dit artikel al genoemd. Wat je hier verder nog aan kunt toevoegen is dat je vaak met de auto de boodschappen doet. Autorijden kost geld, net als het parkeren van je auto. Deze kosten heb je niet als je de Allerhande box bestelt. Daarnaast is tijd een factor. Door het bestellen van een maaltijdbox bespaar je tijd op het doen van boodschappen. En hoe luidt het gezegde ook alweer? Oh ja, tijd is geld. Je kunt natuurlijk de losse artikelen en producten uit de box via de bezorgservice van AH bestellen. Jammer….maar dan moet je wel voor minimaal 70 euro bestellen, want anders komt er echt niemand aan jouw deur.

Uiteindelijk is de keuze aan jou. Kies je voor het gemak en ben je daarmee misschien iets duurder uit? Of kies je er toch voor om meerdere keren per week naar de supermarkt te gaan om zelf je boodschappen in huis te halen. In dat eerste geval kun je er natuurlijk ook voor kiezen om de Allerhande box te bestellen in combinatie met de rest van jouw boodschappen. Wij bieden je in elk geval vanaf deze plaats kortingscodes als de “Kortingscode Allerhande box” en de “AH kortingscode”. Misschien dat dit jouw keuze makkelijker maakt.

 

 

Online boodschappen in 2015

Meer boodschappen onlineTerugkijkend op 2015 met betrekking tot online boodschappen doen leert ons dat wij Nederlanders deze manier van boodschappen doen definitief ontdekt hebben. Begin 2015 kwam 1% van alle boodschappen via een online bestelling in huis. Aan het einde van 2015 is dit percentage opgelopen tot 1,6%. Een lichte stijging, maar een onderzoek naar dit fenomeen door ABN AMRO voorspelt dat deze groei doorzet naar 9% over tien jaar, dus in 2025. Voor de beeldvorming en voor de wetenschap dat we over serieuze bedragen praten komt dit dan neer op een bedrag van ruim 3,7 miljard euro aan online boodschappen. Een significante stijging als je dit vergelijkt met het bedrag aan online boodschappen in 2015, 389 miljoen. Het concept maaltijdboxen is mede verantwoordelijk voor het feit dat we meer en meer onze boodschappen online zijn gaan doen. Concrete cijfers hierover ontbreken echter.

De tendens voor de traditionele supermarkten is dat zij de focus zullen leggen op het verlenen van service. Dit, in combinatie met het creëren van beleving, moet ervoor zorgen dat zij zich onderscheiden ten opzichte van de online concurrentie. Vers is hierin het toverwoord, net als informatieverstrekking rondom artikelen en producten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan herkomst, gebruiksmogelijkheden, recepten en meer van dit soort zaken. De toegevoegde waarde van de fysieke supermarkt ligt dus echt in de winkel zelf. Personeel en assortiment zullen hierin doorslaggevend zijn. Klanten die minder waarde hechten aan eerder genoemde zaken zullen kiezen voor het internet en bestelen bij AH online. Snelle levering, gemak en voordelige prijzen zijn hierin voor deze groep mensen doorslaggevend.

Gratis boodschappen bezorgenKleine supermarkten in grote steden

Onze huidige samenleving is een snelle samenleving. De vraag naar gemaksproducten en kant en klaar maaltijden zal blijven stijgen. De verwachting is dan ook dat met name in de grote er veel kleinere supermarktfilialen zullen komen. Het assortiment zal voornamelijk bestaan uit de eerder genoemde soort producten en artikelen. De nadruk zal ook hier liggen op vers, vers en nog eens vers. Een ander concept dat we meer en meer kunnen verwachten is het concept van de zogenaamde verswinkels. In deze winkels wordt eigenlijk het principe van de maaltijdbox online gevolgd. Je kiest hier een recept en winkelt deze vervolgens bijeen, waarbij je dus nooit misgrijpt en wordt geïnspireerd door lekkere gerechten die door een ieder te bereiden zijn. Vanzelfsprekend wisselen de recepten en daarmee het assortiment regelmatig. Het leuke van een toekomstvoorspelling is dat je geen garanties hebt. Wie weet komen onze uit.

 

Familiebox, de maaltijdbox voor het hele gezin!

Maaltijdboxen worden in veel verschillende varianten aangeboden. Begrijpelijk, want zoveel mensen, zoveel wensen. Eén van deze varianten is de zogenaamde familiebox. Zoals je al verwacht is deze maaltijdbox bedoeld voor het hele gezin. Ouders vinden gezonde en voeding en verse producten voor hun kinderen erg belangrijk en hier speelt het concept maaltijdbox natuurlijk handig op in.

Maar naast het gezonde en verantwoorde aspect van de maaltijdboxen bespaart gebruikmaken van familieboxen een gezin erg veel tijd. Tijd is dan ook een kostbaar goed. Vaak werken beide ouders en zodra zij thuis zijn draait alles vaak, logisch, om de kinderen. Sporten, zwemles, een uitvoering op school, muziekles en ga zo maar door. Tijdrovende zaken, zeker als je daarnaast ook zelf de nodige verplichtingen of hobby’s hebt. Door gebruik te maken van een familiebox hoef je de deur niet uit voor de boodschappen en ook hoef je zelf niet na te denken over wat er ’s avonds op tafel moet komen. Je bespaart hiermee dus kostbare tijd.

Kinderen en de familiebox

Zoals gezegd is de familiebox speciaal voor mensen met kinderen in het leven geroepen. Een specifieke doelgroep, want kinderen zijn veelal kritische eters. Daarnaast heeft het lichaam van een kind een andere behoefte aan voedingsstoffen dan volwassenen. De familiebox houdt hier rekening mee en de aanbieders hiervan zorgen dan ook voor toegankelijke en voedzame maaltijden die zij in deze maaltijdbox aanbieden. Er wordt vaak gekozen voor herkenbare producten die kinderen allemaal kennen en vooral ook vaak allemaal wel lusten. Pastagerechten, pizza’s, aardappelgerechten en dergelijke komen dan ook regelmatig voorbij in de familiebox. Vaak wordt er wel een eigen twist aan gegeven, waardoor de maaltijden toch afwisselend en gevarieerd blijven.

Kinderen in de groei

Zoals al even kort genoemd hebben kinderen een andere behoefte qua voedingsstoffen dan volwassenen. Zeker als kinderen in de groei zijn is het belangrijk dat zij de juiste vitaminen en bouwstoffen binnen krijgen. Daarnaast is het goed om erop te letten dat zij niet teveel vetten en zout tot zich krijgen. Het komt dan ook nauwelijks voor dat er heel pittige of gekruide gerechten in een familiebox zitten. Zeker met zout is het goed om de vinger aan de pols te houden. Zout kan zorgen voor een hoge bloeddruk, maar daarnaast maken de nieren overuren als je veel zout binnen krijgt. Zeker bij kinderen is het belangrijk om een goede basis qua gezond eten te leggen. Hier profiteren ze hun hele verdere leven van en zullen zij minder snel te kampen krijgen met bijvoorbeeld overgewicht.

Een gezin bestaat uit minimaal 3 personen. Hier gaat ook de familiebox vanuit en in de meeste gevallen kun je zelf aangeven voor hoeveel personen je gebruik wilt maken van deze maaltijdbox. Als jouw kind juist een hele makkelijke eter is, dan kun je natuurlijk prima gebruik maken van een andere variant maaltijdbox. 

Aanbod familieboxen

Dan is het nu de hoogste tijd om je kennis te laten maken met de familieboxen van de verschillende aanbieders. Uiteraard vertellen we je ook wat de specifieke verschillen tussen deze familieboxen zijn. Zo kennen we de:

De familiebox van Mathijs Maaltijdbox:

Bij Mathijs Maaltijdbox kun je kiezen uit een tweetal varianten van de familiebox. Zo kennen zij de middel en de groot variant, wat uiteraard slaat op de hoeveelheid. Je kiest voor middel als je alleen met 2 kinderen bent en je kiest voor groot als er twee volwassenen en 2 of 3 kinderen in het gezin aanwezig zijn. Bestel je één van deze boxen, dan ontvang je 3 maaltijden die natuurlijk alleen bestaan uit verse producten. De recepten zijn aangepast aan de wensen en smaak van kinderen.

De familiebox van HelloFresh:

Wat op zich bijzonder te noemen is dat je bij HelloFresh ook een familiebox kunt bestellen voor 1 of 2 personen. Aan de andere kant, waarom ook niet? Verder is deze maaltijdbox te bestellen voor 3, 4, 5 en 6 personen. Een ruime keus, waarbij elke box bestaat uit 3 maaltijden.

De familiebox van Marley Spoon:

De laatste aanbieder van familieboxen die we meenemen in dit vergelijk is de familiebox van Marley Spoon. Bij deze aanbieder heb je geen keuze in het aantal personen. De familiebox is standaard geschikt voor zo’n 4 tot 5 personen. Wel is het mogelijk om aan te geven hoeveel maaltijden je in de familiebox wil ontvangen. Je hebt hierbij de keuze uit 2, 3 of 4 maaltijden. En, zoals wellicht bekend, kies je als je dat wilt bij Marley Spoon zelf de gerechten uit.

Er is een behoorlijke keuze in familieboxen. Het moet wel heel raar lopen als er geen familiebox te vinden is die bij jou en jouw gezin past. Probeer er gewoon eens eentje. Dit doe je heel voordelig als je gebruik maakt van één van de kortingscodes die wij aanbieden.

 

 

 

De paasboxen van 2016

Als je bekend bent met het fenomeen maaltijdbox, dan weet je dat er een aantal aanbieders zijn die rond de feestdagen komen met een soort “thema-maaltijdbox”. Uiteraard valt Pasen onder de feestdagen en de verwachtingen zijn dan ook hooggespannen. Welke aanbieder houdt de traditie van de thema-maaltijdbox in ere? En, misschien nog wel belangrijker, wat kunnen we verwachten qua inhoud? Hoewel Pasen al bijna voor de deur staat is er nog maar weinig bekend over wat ons geboden gaat worden op het gebied van paasboxen. Wat we wel weten en waar we op hopen, dat delen we graag met je.

HelloFresh:

Van een aanbieder als HelloFresh verwacht je eigenlijk wel dat ze komen met een thema-maaltijdbox. Helaas….niets is minder waar. HelloFresh heeft laten weten dat zij niet met een speciale maaltijdbox rondom Pasen voor de dag komen. HelloFresh kent verschillende varianten van de maaltijdbox. Hierdoor weten zij een breed publiek aan zich te binden. Doen zij dan helemaal niets aan Pasen? Toch wel, namelijk met de Ontbijtbox van Hellofresh. Een speciaal paasontbijt zal deel uit maken van deze maaltijdbox. Een salade, broodhaantje, gekookt eitje en verse sinaasappels zullen tot de producten van deze box horen.

Beebox:

Beebox komt deze Pasen zeker met een paasbox. Dit heeft Beebox ons laten weten Over de inhoud is ons helaas nog niets bekend, maar deze aanbieder kennende wordt het vast een maaltijdbox vol heerlijkheden. We houden ons hierbij vast aan vorig jaar, waarbij de paasbox bedoeld was om in het paasweekend heerlijk te kunnen brunchen en dineren. Toen bestond de paasbox van deze aanbieder uit biologische voorjaarsgroenten, vers vruchtensap en heerlijk lamsvlees. Uiteraard ontbraken de traditionele broodhaantjes en eieren niet.

De paasbox van Marley Spoon:

Helaas is het ons op dit moment nog niet bekend of Marley Spoon met een thema-maaltijdbox komt. Wij hopen het in elk geval van harte, want wat was de paasbox van Marley Spoon vorig jaar culinair genieten geblazen! De maaltijdbox van deze leverancier bevatte toen onder andere Hollandse asperges en een heerlijke kruidenjus. Ook de Kamper Lamsbout kunnen wij ons nog goed heugen. Of je nu beginnend kok of juist een meer ervaren keukenprins –of prinses bent, deze paasbox was geschikt voor beiden. Je betaalde geen verzendkosten voor de paasbox, maar je moest wel een box voor minimaal vier personen bestellen.

Streekbox en het NRC:

Twee jaar terug waren het NRC en de Streekbox even partners in maaltijdboxen. Lezers van het NRC konden namelijk zeer voordelig een zogenaamde paasbox van Streekbox bestellen. Er werd flink gebruik gemaakt van deze aanbieding en er was een overvloed aan positieve reacties. De maaltijdbox bestond uit verse producten. Natuurlijk waren al deze producten geproduceerd door lokale boeren, zoals je dit van een aanbieder als de Streekbox mag verwachten. Vorig jaar helaas geen paasbox en geen samenwerking tussen beide partijen. Wij hopen met jou dat Streekbox dit jaar wel weer met een paasbox komt. Wat is er nu lekkerder dan met Pasen genieten van verse producten, rechtstreeks van het land?